Zostaliśmy testerami.

26 lutego 2014 r.

Nie jest łatwo być testerem. Myślę, że testerem smaków czekolady jest być przyjemniej niż np. testerem odkurzacza albo płynu do mycia szyb.
Dzięki pani Basi Halskiej, nauczycielce z Zespołu szkół nr 6 im. J. III Sobieskiego w Jastrzębiu Zdroju mieliśmy okazję przekonać się jak to jest być testerem, ale takim niezwykłym testerem. Zadanie bardzo poważne, więc dzieci poważnie podeszły do swojej roli. Nie wyjaśniałam kto będzie obsługiwał tę aplikację, tylko zaznaczyłam, że jest ona bardzo ważna dla chorych dzieci, które mają kłopoty z komunikowaniem się z otoczeniem. O komunikacji uczymy się realizując program "Przyjaciele Zippiego", więc dzieci wiedziały jakie to ważne, by być zrozumianym i wysłuchanym. 
Dzieci pobrały aplikację i przystąpiły do realizacji pierwszego zadania. W absolutnej ciszy, bez mówienia miały przekazać koledze, czy koleżance swoje pragnienia posługując się ikonami aplikacji. Osoba druga musiała notować, co zostało jej przekazane, by potem móc porozmawiać i upewnić się, czy ikony pomogły w wyrażeniu myśli i pragnień osoby, która nie mówi. Potem była zamiana ról. Zabawa trwała 10 minut, cały czas dzieci nie wypowiadały żadnego słowa, mowa ciała bardzo pomagała w komunikacji, dzieci bardzo skrupulatnie czyniły notatki. 
Przyszedł czas na skonfrontowanie notatek z rzeczywistymi pragnieniami wyrażanymi za pomocą ikon. Okazało się, że można z powodzeniem porozumieć się za pomocą obrazków, ale przyjemniej jest mówić.Uczniowie zaproponowali nowe ikony, wymyślali obrazki i ich znaczenia. Nawet jeśli nie są one przydatne dla dzieci z autyzmem wyzwoliły w moich uczniach niespożyte pokłady empatii i kreatywności. Bardzo się cieszę, że mogłam pokazać moim uczniom jeszcze jedno zastosowanie tabletu . Oprócz wykorzystania na lekcjach i w domu do nauki, grania w gry dla rozrywki i do celów edukacyjnych, tablet może być ważnym narzędziem przydatnym w codziennym życiu chorych ludzi. 

 

Potem na lekcji języka angielskiego układaliśmy zdania do wybieranych przez dzieci ikonek z jedzeniem. Aplikacja została przetestowana i wykorzystana maksymalnie. Czekamy na efekt końcowy ulepszonej aplikacji, którą będziemy testować.ponownie.

Festiwal.

22 lutego 2014 r.

Basia zagrała. Basia zagrała koncertowo. Basia zagrała koncertowo podczas festiwalu. A ja siedziałam zasłuchana i wzruszona. Gratulacje, Basiu ! Czekam na kolejne festiwale.

Basia from jola oko on Vimeo.

Wynalazki w aplikacji tellagami.

Symetria.

Walentynki.

18 lutego 2014 r.

W piątek obchodziliśmy Walentynki. Dostaliśmy lizaki i książeczki z krzyżówkami. Basia koleżankom i kolegom zrobiła piłeczki ze specjalnego tworzywa, które pozwala na ich odbijanie. Świetny upominek. Basia ma wielkie serce.

Wynalazki.

17 lutego 2014 r.

Zaczęliśmy tematykę wynalazków. Każde dziecko miało przeczytać informacje z internetu o dwóch wybranych wynalazkach. W klasie jako dziennikarze  stworzyliśmy strony gazety o wynalazkach, które jutro będziemy czytać. Mieliśmy też na poczcie maile od pani z kartką zrobioną specjalnie dla nas o historii oświetlenia i książkę M.Orłosia pt. "Kuba i Mela. Dodaj do znajomych". To będzie nasza nowa lektura.

Opowiadania o misiu.

Jesteśmy autorami książek.

Odbicia lustrzane.

13 lutego 2014 r.

Całkiem trudne, ale zabawa wspaniała. To element naszego projektu o oczach. Poznamy aplikację na tablet, dzięki której będziemy trworzyć odbicia lustrzane ze zdjęć. Ale będzie zabawa !

Our school uniform.

12 lutego 2014 r.

Projektowaliśmy szkolne mundurki, a potem po angielsku je opisywaliśmy. Mieliśmy okazję przymierzyć mundurki, które kiedyś obowiązywały w naszej szkole. Pani zachowała je na pamiątkę. Podobały nam się, ale wolimy nasze żółte koszulki na specjalne okazje.

Urodziny.

Doczekałam się swojego święta, które celebrowałam we wspaniałym towarzystwie.

 

Mole książkowe na wolności.

12 lutego 2014 r.

Uwolniliśmy mole książkowe i na wolności czuły się świetnie. Każdy uczeń przez ferie przeczytał dwie, albo więcej książek. Dziś przyszła pora, by o nich opowiedzieć kolegom, koleżankom i zachęcić do sięgnięcia po te lektury. Najpierw pani opowiedziała o swojej przeczytanej książce pt. " Złodziejka książek". Tytuł całkiem przewrotny, a książka i wzruszająca i smutna. Wszyscy słuchaliśmy w ciszy, bo bohaterka książki mogłaby być naszą koleżanką, a jej losy były niezwykłe. Potem opowiadaliśmy o swoich lekturach przez całe dwie lekcje, a Monika i Dominika jeszcze na koniec dodały bonusowe opowieści o  przeczytanych książkach. Zabawna była historia Dominiki, bo w książce piesek Groszka chciał mieć dziewczynkę. W życiu to dziewczynka chciałaby mieć pieska. Pani się tak zasłuchała, że nawet zapomniała zrobić zdjęcie. Oto zestaw lektur zaproponowanych przez nas, pozostałe opisaliśmy w zeszytach i pani teraz je sprawdza.

Pan Samochodzik i Templariusze.

Czarny klejnot.

Tajemnica mumii.

Urodziny Karoliny.

Wojna cukierkowa.

Groszka.

Mgiełka, porzucona kotka.

100 najwybitniejszych uczonych wszech czasów.

Rywalki, nierozłączki.

Dziennik Cwaniaczka.

Historia Patryka, którego nic nie spotka.

Dziennik Cwaniaczka. Trzeci do pary.

Dziewczynka z szóstego księżyca.

Harry Potter i więzień Azkabanu.

Pies.

Zapiski Luzaka.

Koszmarny Karolek i wizyta królowej.

Wróć, Alfiku.

Rozrywki Mikołajka.

Upiorna rodzinka, witamy w domu wariatów.

Dziennik Cwaniaczka. Biała gorączka.

 

Dzień Bezpiecznego Internetu.

11 lutego 2014 r.

Dziś były polskie obchody Dnia Bezpiecznego Internetu. To ważne sprawy dla nas, użytkowników sieci. Internet jest nieograniczony, my jesteśmy małą jego cząstką z naszymi komputerami, tabletami, smartfonami...

Ogladaliśmy filmy pt. "Owce w sieci". Bardzo mądre i pouczające. Wykonaliśmy też quizy, a potem komiksy. Dzień był pełen wrażeń, jak zawsze.

Komiksy.

10 lutego 214 r.

Dziś pobraliśmy aplikację do zrobienia komiksów. Komiks wymaga wpisywania krótkich komunikatów, ale też bezbłędnego zapisu. Aplikacja jest bardzo ciekawa i na pewno będziemy z niej często korzystać. Oprócz tego czytaliśmy w Internecie wprost z tabletów informacje o zwierzętach zimą. Największym zainteresowaniem cieszył się wilk. Informacje wykorzystaliśmy do wykonania ćwiczeń w zeszytach C.

Przygotowania do Walentynek.

Takie serduszka możecie zrobić w programie tu  http://www.neoformix.com/Projects/WordHearts/

gotowy obrazek ma swój adres w postaci linka, który po skopiowaniu przyślijcie na mój adres.